Capefort är en nystartad redovisningsbyrå i Helsingborg med målet att bli den ledande aktören inom bokföring i Helsingborgsområdet.
Capefort ville ha ett varumärke med känsla av auktoritet och särskiljning från andra branschaktörer.
Symbolen av ett fort konnoterar både till säkerhet, auktoritet och kontinuitet. Vilket speglar redovisning och bokföring som är den huvudsakliga uppgiften. Färgen som vi valt att kalla -”The Lagoon of Capefort” speglar företagets placering nära havet och i Helsingborg men ger också en fräsch ton av framåtanda.
Typsnittet ger en kompakt logotyp som ger ett samlat intryck. Dessutom gör det att logotypen lätt kan appliceras på exempelvis profilprodukter, bilar och skyltar.
Grafisk design och marknadsföring från Ängelholm i Skåne, inspirerad av vita fjäll, djupa skogar och skimrande vatten.
Vi samlar in den angivna e-postadressen i enlighet med GDPR läs mer om hur vi hanterar personuppgifter här