Nordvästra Skånes Camping blev 2018 årets företag i Branschen och är den ledande aktören inom campingbranschen i Nordvästra Skåne.
Nordvästra Skånes Camping (NSC), önskade en logotyp som var enkel och gick att applicera på alla anläggningar. De ville ha en övergripande logotyp för själva företaget och logotyper för varje anläggning. Igenkänningsfaktorn var viktig vilket genomfördes med hjälp av solen som pryder logotyperna i högra hörnet. En mycket enkel symbol som anspelar på den första anläggningen Råbocka Camping som tidigare hade en sol som symbol. Symbolen är som tidigare nämnt en sol, med en känsla av barnslighet. Ett grepp som speglar det faktum att NSC riktar sig mot just barnfamiljer. Även typsnittet var tänkt att spegla lekfullheten också ta anläggningarna in i framtiden. Den röda färgen är också den hämtad från just Råbocka Camping.
Den övergripande logotypen för NSC har utformat för att vara mer stilren vilket ger en sober känsla. Den svarta färgen gör den mer stram och ger en vis auktoritet och intryck av allvar. På så vis är den också lättare att applicera på på fakturor, avtal och andra formella trycksaker.
Grafisk design och marknadsföring från Ängelholm i Skåne, inspirerad av vita fjäll, djupa skogar och skimrande vatten.
Vi samlar in den angivna e-postadressen i enlighet med GDPR läs mer om hur vi hanterar personuppgifter här
Automated page speed optimizations for fast site performance